Стужка “Радзіма” (Motherland) беларускіх аўтараў Аляксандра Міхалковіча і Ганны Бадзяка атрымала галоўныя прыз Dox:Award на Капенгагенскім міжнародным фестывалі дакументальнага кіно CPH:DOX. У гэтай “змрочнай і манументальнай” карціне пра Беларусь ідзе гаворка пра тое, “як карупцыя і жорсткая ваенная культура штурхаюць маладых людзей выбіраць чый-небудзь бок”.
Журы аднаго з найбуйнейшых форумаў дакументальнага кіно ў свеце абгрунтавала свой выбар фільма-пераможцы наступным чынам:
“Гэты кінематаграфічны і змястоўны фільм не спяшаўся раскрываць складанасць жыцця ў рамках рэпрэсіўнай і несправядлівай сістэмы. Ён ставіць пад сумнеў ідэю індывідуальнага выбару ў загнаным у кут грамадстве. Назва фільма – гэта спосаб вярнуць уладу жанчынам, якія знаходзяцца на пярэднім краі гэтай барацьбы. [Таму] узнагарода дастаецца фільму” Радзіма” Ганны Бадзякі і Аляксандра Міхалковіча”.

Карціна пазначана як кінавытворчасць трох краін – Швецыі, Украіны і Нарвегіі. Але Ганна Бадзяка і Аляксандр Міхалковіч – аўтары з Беларусі, і ў прыватнасці, вядомыя і беларускаму гледачу сваёй сумесная працай 2018 года – дакументальнай стужкай “Мая бабуля з Марсу”, якая распавядала пра жыццё бабулі Аляксандра Міхалковіча ў Крыму пасля 2014 года. І ў гэтым фільме кінематаграфісты схапілі час і яго вострыню.
Анатацыя да “Радзімы” гучыць так:
“Святлана страціла свайго сына, якога знайшлі мёртвым, калі ён служыў у войску. Пакуль яна спрабуе праліць святло на культуру гвалту і здзекаў у беларускіх Узброеных сілах, групе маладых сяброў з тэхна-андэграўнду неўзабаве самім пагражае прызыў у войска. Яны ходзяць на рэйв-вечарыны ў майках і круглых сонцаахоўных акулярах, але праз імгненне вечарынка можа скончыцца – прынамсі, датуль, пакуль на вуліцах не ўспыхнуць масавыя пратэсты пасля нядаўняга “пераабрання” дыктатара-прэзідэнта і прыхільніка Пуціна Аляксандра Лукашэнкі. Пробліск надзеі і абяцанне пераменаў, якія толькі прымушаюць жорсткасць аўтарытарнага грамадства праявіцца ў поўную сілу”.
“Беларускія рэжысёры Ганна Бадзяка і Аляксандр Міхалковіч, – даецца ў апісанні да поўнаметражнага дакументальнага фільма, – стварылі маштабны фільм, які выходзіць далёка за межы краіны і аналізуе постсавецкі стан з пункту гледжання, які рэдка можна ўбачыць: з пункту гледжання моладзі. Сцэна, дзе зняволеных вызваляюць пасярод ночы пасля дэманстрацыі, ашаламляе сваёй маўклівай эмацыйнай насычанасцю. Дзякуючы выдатнай аператарскай працы і глыбокаму веданню культуры, “Радзіма” – адзін з тых рэдкіх фільмаў, якім удаецца захаваць вырашальны момант у гісторыі, пакуль яна яшчэ разгортваецца”.
Карціну можна ўбачыць у кінатэатрах Капенгагена 27 і 29 сакавіка.
Варта адзначыць, што беларуская прысутнасць на фестывалі CPH:DOX не вычэрпвалася ўдзелам у конкурсе працы Ганны Бадзяка і Аляксандра Міхалковіча, гэтаксама ў рамках індустрыяльнай часткі форуму ў ім прымалі ўдзел беларускі рэжысёр Максім Швед, а гэтаксама прадзюсарка, заснавальніца і дырэктарка фестывалю Паўночных і Балтыйскіх краін “Паўночнае ззянне” Воля Чайкоўская.
Фестывальная праграма CPH: DOX вар’іруецца ад работ буйных міжнародных рэжысёраў да новых талентаў, ад захапляльных прэм’ер да эксперыментальных кіна- і відэапрац на сумежжы кінематографа і візуальнага мастацтва. Праграма выходзіць за традыцыйныя рамкі і прапануе новыя погляды на скрыжаванне кінематографа і медыямастацтва. Капенгагенскі міжнародныфестываль дакументальнага кіно быў заснаваны ў 2003 годзе. Апошняя яго эдыцыя ладзіцца з 15 па 26 сакавіка.
Падпісвайцеся на культурныя навіны Reform.by у Telegram
Если вы нашли ошибку, пожалуйста, выделите фрагмент текста и нажмите Ctrl+Enter.
🔥 Мы будем благодарны за поддержку нашей работы донатом.
Сообщить об опечатке
Текст, который будет отправлен нашим редакторам: